niedziela, 28 sierpnia 2011

Z kart starego pamiętnika

                                
 
                              
                                    Czasami duszy ludzkiej potrzeba
                                  szalonych gromów, wichrów i burz
                                  czasami znowu błekitu nieba
                                 odblasku cudnych wschodzących zórz,
                                 gorących czasem promieni słońca,
                                 czasami ciszy, ciszy bez końca...

                                                                18.VII. 1922r.









Najszlachetniejszy kamień jest ten,
który wszystkie inne kraje siebie nie kalecząc.
Najszlachetniejsze serce jest to właśnie,
które raczej siebie skaleczyć daje,
niż inne zadraśnie!

                        14.III. 1922r.















Jeśli kto szepcząc o miłości swojej
dobiera słów
Nie wierz, bo miłość szelestu się boi
jak anioł snów.


                                       15.X.1920r.





    Kto z twej miłości
    będzie stroił żarty,
    niech spłonie
    jak rożek tej karty...


                 16.IX.1924r.














Choć promień szczęścia do mnie się nie śmieje,
choć los dał mi smutki zamiast wesela,
choć w pierś mi zasiał burze i zawieje
zawsze myśl moja ku słońcu wystrzela.
Tak w głuszy leśnej wyniosła topola
kruchemi w niebo gałązkami biegnie,
zdruzgotać ją może wichrów swawola,
ale do ziemi czoła nie zegnie.

                             25.II.1925r.

5 komentarzy:

  1. Jak romantycznie... Roksanko, czy to fragmenty tego pamiętnika, który analizujesz??

    OdpowiedzUsuń
  2. chcialam Ci tylko napisac, ze piekne rzeczy robisz ;) chociaz pewnie slyszysz to na codzien, ale musialam napisac ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lusi ten pamiętnik czeka na swoją kolej. Ja nadal tkwię w okresie okupacji, Armii Krajowej i tajnych kompletach i jeszcze dość długo tu zostanę:).
    Pozdrawiam Cię bardzo ciepło

    OdpowiedzUsuń
  4. Barbarastrejsand bardzo dziękuję za dobre słowo i bardzo się cieszę, że je napisałaś:).Będzie mi miło gościć Cię tu częściej:)
    Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  5. Stałem się fanem haiku No.4 !

    OdpowiedzUsuń