sobota, 3 września 2011

Święto Róży




Ach ta róża! ach ta róża!
Co się w twoje okno wdziera,
Na pokusy mnie wystawia,
Sen i spokój mi odbiera...
Adam Asnyk

Imię kobiety, imię miłości, imię róży. Czerwone, ogniste, białe i żółte, jesienne i herbaciane. Natchnienie poetów, pisarzy, malarzy i fotografików. Kwiat nieodgadniony, który przez swą zjawiskowość przypisywany jest rzeczom szczególnym, emocjom i uczuciom towarzyszącym człowiekowi od zawsze – miłość, zazdrość, szacunek, uwielbienie, ból. Pieszczą wszystkie zmysły zapachem, widokiem, dotykiem, smakiem, a czy też i poszeptywaniem?
Temat zostawiam otwarty. 

Paryskie róże. Są takie?
Róże z materiału. Świetna ozdoba do prezentów.
I jeszcze anielskie róże. Takie są na pewno :)

Dla wielu ludzi róże to po prostu ich pasja i sposób na życie. Wiedzieliście, że w Polsce od trzydziestu siedmiu lat odbywa się Święto Róży? Tak, tak. Już 9 września w Kutnie spotkają się miłośnicy najpiękniejszych kwiatów świata. Może warto odwiedzić wystawę. http://www.swietorozy.pl/





Ja natomiast w hołdzie dla Cudu Natury przygotowałam kilka prac.
Zapraszam na moją Małą Wystawę Róż J



Kto pierwszy nazwał kobietę różą, był poetą. Kto to powtórzył, był tylko komplemenciarzem.
Heinrich Heine


6 komentarzy:

  1. Witaj, piękne te Twoje różane prace, śliczne róże. Te motywy różane to serwetki papierowe?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Cię serdecznie, dziękuję:).Motywy na zawieszkach to wydruki atramentowe.
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie zawieszki sa przepiekne. Jestem pod wrazeniem.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Imię Róży... zadziwiając koincydencja - w niedzielę, czyli dzień po tym jak powstał ten wpis zakupiliśmy powieść Umberto Eco o tym tytule. Brakowało jej w naszej biblioteczce, choć tekst od dawna znany. Przypadek?

    OdpowiedzUsuń
  5. Wojtku, zapewniam Cię, że to nie był przypadek!

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam!
    Czy będzie Pani może na tegorocznym Święcie Róży w Kutnie? Bardzo podobają mi się Pani prace :-)
    P.

    OdpowiedzUsuń