niedziela, 19 sierpnia 2012

Książkowe Wianki Zrób to Sam Tutorial

Wiem, nie powinnam tego pisać, ale już za kilka chwil  jesień. A co za tym idzie długie wieczory. Dzisiaj chciałabym zaproponować Wam sposób jak taki wieczór sobie umilić :-). Może ktoś będzie miał ochotę wykonać taki oto wianek ze starej książki.




Stopień trudności - podstawowy. 

Potrzebujemy:

starą książkę, zeszyty z nutami itp
pistolet na klej
zszywacz
kółko styropianowe (dostępne na allegro). Jak ktoś nie chce inwestować w kółko to zwijamy gazety (do zadowalającej nas grubości i obwijamy taśmą malarską). Oczywiście kształtujemy z nich koło ;-)



Ponieważ ja lubię postarzać bez opamiętania , to przed wydzieraniem kartek z książki, pocieram brzegi tuszem Vintage Photo firmy Ranger (Tim Holtz).

Wydzieramy kartkę i składamy ją w taki sposób jak na zdjęciu poniżej :



Miejsce, które będziemy przyklejać do kółka zszywamy zszywaczem. Ułatwia to bardzo pracę, ja na początku nie zszywałam. I musiałam kleić i kleić, bo zaczęło się rozłazić.

Trochę kleju na kółko i obklejamy jedną stronę.



Robimy to równo i nie zostawiamy luk pomiędzy stronami.




Jak obkleimy to obracamy kółko na drugą stronę :-)




i zaczynamy zabawę od początku.


Naszym zadaniem jest zapełnić każde wolne miejsce. Powiem szczerze, że trochę czasu to zajmuje, ale efekt jest bardzo oryginalny. Kartki można zwijać w ruloniki, można brzegi kartek ozdabiać dziurkaczem. Możliwości jest wiele. Ja przedstawiam wersję podstawową.


Życzę efektywnej pracy twórczej ;-)

Pozdrawiam ciepło
Roksana

zdjęcia  www.pinterest.com

20 komentarzy:

  1. pIĘKNY :) mUSZE TYLKO ZAINWESTOWAC W PISTOLET NA KLEJ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. To nie jest duży wydatek. Ja mam taki za 19zł i kleję nim od 2 lat.

    Ściskam Cię mocno:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny :-)Ciekawy sposób na wykorzystanie starych gazet :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Una original corona!!!!, muy bonitas y originales, besos desde España. !!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ha, ha, Trybunę Ludu np zwiankować:)

    OdpowiedzUsuń
  7. No poprostu fantastyczne.Muszę spróbować koniecznie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo pomysłowe-super wianek.Z pomysłu skorzystam.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietne pmysły. Nawet probowalam zroi coc jak na tym 1 zdjeciu ale poleglam na kilku kartkach . Moze teraz sprobuje ponownie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Widziałam już różne wianki, sama mam kilka ale te pokazane przez Ciebie niezwykle oryginalne. Rzeczywiście dobre zajęcie na długie jesienne i zimowe wieczory.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Niby taki banał, ale bardzo efektowne :) i najlepsze jest to, że nie potrzeba wydawac niewiadomo ile pieniędzy żeby mieć takie cudo:) Cos czuje, że spróbuje :):))
    zapraszam do siebie
    http://otwartaszuflada.blogspot.co.uk/
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  12. Gorgeous! Thanks for the wonderful tutorial!

    Have a great Sunday!
    Gaby xo

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki za tutka - marzy mi się książkowy wianek - zrobię sobie taki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. I to też świetne!!!!!!!!!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uratowałam ostatnio kilka książek przed...spaleniem.
    Ale że są to książki z gatunku "straciły ważność"☺ to pozwolę sobie zainspirować się Twoim wiankiem😉
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń